Pages

Followers

3.10.11

Politik: Najib Mengajar Allah Undang-Undang Sebenar



Apabila seseorang pemimpin jahil, kewajipan diabaikan, keutamaan kepada Pentadbir sekalian alam dipersoalkan. Siapakah kamu wahai manusia mahu mempersoalkan Hukum Allah? Hukum Allah ini milik Allah. Bukan milik parti PAS atau mana-mana individu di dunia ini. Kepada yang masih menyokong kepimpinan jahiliyah ini, ingatlah bahawa Rasulullah S.A.W. pernah memberi peringatan kepada kita tentang golongan ini. 

Hudud Tidak Akan Dilaksanakan Di Malaysia – Najib
KAMPAR: Kerajaan Persekutuan tidak akan melaksanakan undang-undang hudud di Malaysia, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Beliau berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.

Menurutnya, keseimbangan masyarakat yang terdapat di negara ini tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuat kuasakan.

Ditanya sama ada undang-undang hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Mohd Najib berkata elemen hudud sudah dipraktikkan dalam sistem sedia ada namun ‘bahagian yang keterlaluan ditolak ke tepi’.

“Ini tidak bermakna tiada langsung undang-undang Islam dilaksanakan di Malaysia." mStar




Ka’ab bin Ujrah r.a. meriwayatkan,Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: 
"Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada, beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga)." [ Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim]

0 comments:

Post a Comment